Безпека дітей в умовах війни
" Безпечні літні канікули 2024"
Шановні батьки !!! Рекомендуємо Вам відвідати сайт з підтримки ментального здоровя дітей " Я і ти " за посиланням посилання на матеріали Проєкту http://surl.li/ssabr
В межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською старувала комунікаційна кампанія.
Мета кампанії – сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан.
За даними соціологічних досліджень, понад 90% українців мали хоча б один із симптомів тривожного розладу, а 57% перебувають у зоні ризику розвитку ментальних порушень. Українці не мають звички звертатися до фахівця: 31% громадян не вважають свої проблеми достатніми для цього. Зараз це основний бар’єр на шляху звернення по психологічну допомогу.
Так само, як здатність до адаптування, функціонування й навіть певного розвитку під час війни, перспективи повоєнного відновлення України значною мірою залежать від рівня емоційної солідарності громадян та культури піклування про ментальне здоров’я. Психологічні проблеми наростають непомітно, впливають на всі сфери життя та знижують здатність протистояти викликам.
У межах кампанії створено спеціальну сторінку: http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч.
Дізнатися більше інформації про ментальне здоров’я можна також на сторінках у соціальних мережах:
Facebook – https://www.facebook.com/howareu.program
Instagram – https://www.instagram.com/howareu_program
YouTube – https://www.youtube.com/@howareu_program
Twitter – https://twitter.com/howareuprogram
Telegram – https://t.me/howareu_program
TikTok – https://www.tiktok.com/@howareu_program
Viber – https://invite.viber.com/?g2=AQAyHzQp6XJwmVCkkkXeWJVdLF8eAQa8Pzq3NYgcLWJGls3sN3tGibu5P%2BEH0rsb
Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», ініційована Оленою Зеленською, має на меті допомогти українцям знайти джерело сили. Джерело внутрішнє, в собі, на рівні усвідомлення й визнання власного психічного стану та хоча б приблизної оцінки ступеня його кризовості. Піклування про ментальне здоров'я має стати звичною відповідальністю кожного. Також необхідно створити систему сервісів і послуг, які зможуть різними засобами та дієвими механізмами підтримати людину, коли вона не справляється самостійно.
Розробку та впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я координує МОЗ України. Всесвітня організація охорони здоров’я – експертний партнер, виконавчий партнер – громадська організація «Безбар’єрність». Майданчиком для розробки та ухвалення рішень є Міжвідомча координаційна рада при Кабінеті Міністрів України. Комунікаційна кампанія реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
На виконання листа начальника Лозівського районого управління держпродспоживслужби Андрія Балагури З метою формування серед мешканців Роздольського старостинського округу інформаційного поля для розуміння навичок здорового харчування та збереження здоров’я дітей, враховуючи той факт, що у закладах освіти Біляївської сільської ради навчання здійснюється за дистанційною формою, задля забезпечення дітей в домашніх умовах якісним, безпечним, раціональним та збалансованим харчуванням, а також підвищення обізнаності населення у принципах дотримання правил особистої гігієни, пропонуємо розмістити на сайтах підпорядкованих Вам закладів інформаційні матеріали: «Здорове харчування для дітей. Особливості та поради батькам», «Особиста гігієна – запорука здоров’я».
https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість
почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
http://posnayko.com.ua/ Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.
https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато
цікавого і для батьків.
http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого
шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами,
яскравими сюжетами та звуковим супроводом
https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма
тощо
http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до
школи, творчість
http://www.raskraska.com/ Розфарбовки для дітей - безкоштовно роздрукувати, скачать,
розфарбувать онлайн
Поради батькам.
Безпечна поведінка на воді.
Світ Елмо
https://drive.google.com/drive/folders/1d0rsK_9BaVJuJeopS9AZPIZBxD4didjd?usp=sharing
Світ Елмо (Малювання)
https://drive.google.com/file/d/1-IghiA3iLboD6BTWcbE3XLNpMWfDtL8m/view?usp=sharing
Світ Елмо (Дикі тварини)
https://drive.google.com/file/d/1v6chVUcWyJFUqwp6-Heki5euF8kb_JsF/view?usp=sharing
Світ Елмо (Музика)
https://drive.google.com/file/d/1PYRc20ubcp4CNXiRBWcNvXRfT7xaUNXo/view?usp=sharing
* Практичні завдання по підготовці дитини до школи
* Цікавинки для дітей «Відео казки»
* Збірка дитячих українських пісень
Посилання на ігри: https://vseosvita.ua/library/zbirnik-didakticni-igri-ta-vpravi-dla-rozvitku-movlenna-ditej-174410.html
* Комікси для дітей «Духовно-культурне наповнення дитини ціннісним змістом» від журналу ДЖМІЛЬ:
Чому Поліну не впізнали друзі?
Як відпочити, щоб енергію відновити?
Як малий Промінчик ліс розбудив
Як було винайдено фруктове морозиво
Як харчуватися, щоб добре почуватися?
* Практичні завдання для дошкільників
Перегляд за посиланням: https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-detsad/
* Цікаві фізкультхвилинки для дошкільників
Перейдіть за посиланням: https://vseosvita.ua/library/cikavi-fizkulthvilinki-dla-doskilnikiv-79011.html
* «Навіщо потрібні числа» або «Математичні пригоди у світі чисел»
Перегляд за посиланням https://informaciaforall.blogspot.com/2014/06/blog-post.html?spref=fb&m=1
Поради батькам на літній період.
Шановні батьки!
Якщо зібрались на прогулянку з дітьми, захопіть маленькі рекомендації.
Рекомендації для батьків вихованців щодо організації освітнього процесу
дітей дошкільного віку в дистанційному форматі в умовах війни.
1. Співпрацювати з педагогічними працівниками ЗДО щодо організації освітнього процесу дітей дошкільного віку в дистанційному форматі в умовах війни.
2. Підтримувати зв’язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров’я дитини.
3. Відстежувати негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій. Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі, вихователі та батьки, мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність, заглиблення в себе. Також слід уважно стежити за здоров’ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров’я дітей переважно є об’єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.
4. Пам’ятати, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту». Допомагати дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримувати її, бути терплячими. Пам’ятати, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікати й звертатися до них за порадами та рекомендаціями.
5. Дотримуватися режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.
6. Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти», ЮНІСЕФ.
Як підтримати дитину в складний час.
Пропонуємо добірочку ігор, які допоможуть соромязливим малятам набути впевненості в собі й налагодили контакт з іншими дітьми
Загальні батьківські збори:
- права та обов'язки батьків;
- спільна робота ЗДО і сім'ї по підготовці дітей до школи;
- харчування дітей в ЗДО;
- попередження дитячого травматизму;
- вибори батьківського комітету.
Найпоширеніша причина, по якій батьки віддають у дитячий садок дітей, пов'язана з тим, що мама змушена виходити на роботу. Зазвичай це трапляється, коли закінчується відпустка по догляду за дитиною. Але, на жаль, не всі діти схильні до таких змін у своєму житті.
Якщо дитина не хоче ходити в дитячий садок, що робити?
Серйозною проблемою для батьків стає період адаптації дитини до нових умов. Фахівці ділять дітей на три групи по пристосуванню до дитячого садка. Дітлахи, у яких в період адаптації починаються нервово-психічні розлади і часті простудні захворювання, відносяться до першої групи. Діти, які часто хворіють, але явні ознаки нервового перенапруження в них не спостерігаються, входять у другу групу, а третю групу складають діти, що пристосовуються до садка без ускладнень.
У дитячий садок починають приймати дітей з півтора року, але найбільш підходящим віком вважається 3 роки. Хоча і в цьому віці адаптація до дитячого саду процес не швидкий. Середня його тривалість становить близько місяця. Коли дитина тільки починає ходити в садок, небажання йти, страхи і так далі - цілком зрозумілі. Звичайно ж, умови перебування в дошкільному навчальному закладі відрізняються від домашніх. У дитячому садку дитина вже не в центрі уваги, як вдома, вихователь і нянечка розподіляють свою увагу рівномірно на всіх дітей. Дитину лякає нова обстановка, велика кількість незнайомих людей і, найголовніше, відсутність любої матусі, поряд з якою малюк почуває себе захищеним. Ці причини і викликають психічний стрес, який виражається плачем.
Щоб адаптаційний період пройшов менш болісно і швидше, дитину потрібно підготувати заздалегідь. Дитина повинна звикнути до необхідності відвідувати дитячий садок. Від того, наскільки дитина буде краще знати те, до чого готуватися, чого очікувати, залежить готовність дитини до зустрічі з новим колективом, з новими умовами.
Спочатку, по можливості, мама повинна зменшити час перебування зі своєю дитиною. Наприклад, на прогулянки нехай ходить тільки тато, частіше залишайте малюка з бабусею і йдіть у своїх справах.
Також потрібно більше і частіше розповідати дитині про дитячий садок, зводити її туди, щоб у неї склалося уявлення про нього.
Режим дня малюка постарайтеся наблизити до такого, який у дитячому садку, за кілька місяців до вступу в нього.
Для того, щоб дитина звикла до спілкування з іншими дітьми та дорослими, вибирайте для прогулянок дитячі парки та майданчики, походіть в дитячі центри на розвиваючі заняття. Намагайтеся частіше ходити в гості, на свята, дні народження друзів.
Постарайтеся познайомитися з вихователями групи заздалегідь і розкажіть про індивідуальні особливості вашої дитини.
Не можна віддавати дитину в садок відразу після перенесеної, навіть несерйозною хвороби. Він повинен ще набратися сил, інакше величезне адаптаційне навантаження може вилитися дуже важкими наслідками в плані фізичного і психічного здоров'я.
Після того, як ви привели дитину в садок і залишили одну, то обов'язково заспокойте її, сказавши, що ви за нею через деякий час повернетеся.
У перші дні потрібно приводити дитину з ранку на 1,5-2 години, тому в перші місяці не виходьте відразу на роботу. Потім можна залишити на сніданок разом з іншими дітьми, ще через кілька тижнів можна спробувати залишити на денний сон. Такий поступовий режим звикання найчастіше не викликає у дитини стресового стану.
Постарайтеся розлучатися з дитиною легко і швидко. Інакше ваше занепокоєння може передатися і дитині. Якщо дитина важко розлучається з мамою, то відводити її має тато. Тим паче стриманості у чоловіків більше, а чутливості менше, ніж у жінок.
Можна вибрати разом з малюком улюблену іграшку, яка буде ходити разом з ним кожен день в садок і знайомитися там з іншими іграшками. А після садка спитайте іграшку, що з нею відбувалося в дитячому садку, з ким вона познайомилася і дружила, хто її засмутив, чи не нудьгувала вона по дому. Це допоможе вам дізнатися про те, як малюкові вдається звикнути до садка.
Позитивний результат може дати гра в дитячий садок, де яка-небудь з іграшок буде самою дитиною. Подивіться, що буде робити і говорити ця іграшка, навчіть її разом з дитиною заводити друзів і вирішіть проблеми дитини через неї.
Може скластися така ситуація, що дитина не хоче ходити до конкретного вихователя. Якщо це повторюється щодня, то спробуйте дізнатися наскільки претензії дитини обґрунтовані , чи дійсно вихователь погано поводиться з малюком, кричить і лається на дітей. Якщо ж це не так, то поговоріть з вихователем про це. Хороший і грамотний вихователь повинен постаратися знайти підхід до вашої дитини. Якщо ж через деякий час ситуація не зміниться і дитина як і раніше не хоче йти до цієї виховательки або слова дитини підтвердилися, то постарайтеся перевести дитину в іншу групу. Не допускайте того, щоб ваша дитина страждала і спілкувалася з неприємними людьми, адже в садочку дитина буде проводить більшу частину часу.
Якщо дитина вже давно ходить в дитячий садок, а потім раптом ні з того, ні з сього відмовляється, то спробуйте з'ясувати причину цього. Можливо, малюк на когось образився чи втомився від раннього підйом з ранку. Якщо причина несерйозна, то через деякий час він знову захоче в дитячий садок.
Якщо ж його "нелюбов" до садочку наростала з часом і потім стала хронічною, то швидше за все справа в тому, що дитині там нудно, заняття для нього нецікаві. У цьому випадку навчіть дитину самій розважати себе, нехай бере з собою свої улюблені ігри та іграшки.
У будь-якому випадку відмовитися від дитячого саду потрібно, якщо:
- дитина відвідує садок більше 4-6 тижнів, але так і не звикла, активно відмовляючись туди ходити;
- поведінка дитини стала агресивною;
- нервовий стрес у дитини, що супроводжується енурезом, нічними страхами і ін.
Про епідеміологічну ситуацію та профілактику кору
За даними ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» в країні триває спалах кору. Впродовж перших двох тижнів поточного року зареєстровано 1285 випадків кору, з них 856 серед дітей до 17 років, у тому числі 1 летальний випадок у дитини. У 2017 році внаслідок кору померло 5 осіб, у т.ч. 3 дитини та 2 дорослих.
У Харківській області в 2017 році було зареєстровано 11 випадків кору, у т.ч. 6 у м. Харкові, 3 у Барвінківському, по 1 у Харківському та Лозівському районах. З числа захворілих 63,6% - особи ромської національності, 8 осіб не були щеплені проти кору. Станом на 18.01.2018р. в області зареєстрований 1 випадок кору у Сахновщинському районі.
Захворювання на кір може мати тяжкий перебіг. Інкубаційний період кору (тобто період, коли симптоми ще не проявляються) становить 6-21 днів. Далі починається період захворювання з такими симптомами: висока температура, головний біль, нежить, сухий кашель, збільшення лімфовузлів, запалення слизової оболонки очей (сльозотеча, світлобоязнь, гнійні виділення), пронос та блювота. На 4-5 день хвороби з’являється червоний висип, який починається зі шкіри голови й обличчя, а згодом розповсюджується на все тіло. Хвороба із симптомами триває до 4 тижнів і більше.
Кір має серйозні ускладнення. Захворювання може призвести до пневмонії, вушної інфекції, запалення мозку - енцефаліту, інших серйозних ускладнень, а також до інвалідності та смерті.
На сьогодні існує високий ризик захворювання на кір серед дітей, які не отримали щеплення. Підлітки та дорослі, які раніше не хворіли на кір і не робили щеплення, також залишаються вразливими до захворювання. У дорослих кір зазвичай має набагато тяжчий перебіг.
Специфічного лікування від кору немає. Проте захворюванню можна запобігти.
Вакцинація формує специфічний імунітет, унаслідок чого організм людини стає нечутливим до захворювання. Згідно з календарем в Україні, в 12 місяців проводять перше щеплення від кору, а в 6 років - планову ревакцинацію. Ці дві дози вакцини забезпечують захист організму від кору.